Κυριακή, 26 Σεπτεμβρίου 2010

Γιατί το πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού δεν θα έχει ποτέ την μορφή αυτή



Όποιος ταξίδεψε σε κάποια ευρωπαϊκή πρωτεύουσα θα διαπιστώσει την σημαντική αναλογία πράσινου σε σχέση με την συνολική έκταση. Το Βερολίνο για παράδειγμα καλύπτεται περίπου κατά 40% από πράσινο. Οι εδώ θαυμαστές της Δύσης αφού ανάγκασαν σχεδόν το μισό ελληνικό πληθυσμό να μεταναστεύσει στην Αθήνα , κατάφεραν να μετατρέψουν την Αττική σε μια απέραντη τσιμεντούπολη με ελάχιστο πράσινο. Αντιπαροχή , άθλιοι πολεοδομικοί κανονισμοί , ανοχή στα αυθαίρετα έφεραν αυτό το αποτέλεσμα. Όταν αποφάσισαν να μεταφέρουν το αεροδρόμιο στα Σπάτα , όλοι γνωρίζαμε ότι ήταν η πιο δαπανηρή λύση , αφού προϋπέθετε σημαντικές απαλλοτριώσεις ,ενώ θα καταργούσε τα Μεσόγεια ως χώρο αγροτικής καλλιέργειας και θα δημιουργούσε νέες οικιστικές ζώνες .Ως αντιστάθμισμα θα δημιουργείτο το μεγαλύτερο μητροπολιτικό πάρκο της Ευρώπης στο πρώην αεροδρόμιο Ελληνικού. Αντί αυτού από το 2001 –οπότε σταμάτησε να λειτουργεί – δεν φυτεύτηκε ούτε ένα δέντρο. Τυχαίο; Δεν νομίζω .Ήδη άρχισαν τα δημοσιεύματα πρώτα από τον Σ.Μάνο και στην συνέχεια από άλλους που συνηγορούσαν για την οικοπεδοποίηση μέρους της περιοχής φιλέτου. Πρόσφατα οι εφημερίδες ΒΗΜΑ και ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ επανήλθαν με σχετικά δημοσιεύματα που υποστήριζαν μια τέτοια λύση. Στην φαρέτρα τους είχαν τις απόψεις ουδέτερων υποτίθεται τεχνοκρατών Ελλήνων και ξένων. Ώσπου ήρθαν τα νέα για τους επενδυτές από το Κατάρ. Άραγε έχουν σκοπό να μας κάνουν Φλώριδα ή Λάς Βέγκας. Όλες αυτές οι επιλογές τι σχέση έχουν με τον ελληνικό πολιτισμό , με την ελληνική παράδοση και το αττικό τοπίο; Τι σχέση έχουν με τον πολιτισμό που ύμνησε το μέτρο και το ελάχιστο ως προυπόθεση του πολιτισμού; Και αν κατασκευάζουν και άλλους ουρανοξύστες στην παραλία του Ελληνικού σκέφτηκαν πως θα κυκλοφορεί ο αέρας στο λεκανοπέδιο; Τι αξία θα έχει αυτή η γη χωρίς το ελάχιστο πράσινο , αφού θα έχει καλυφτεί παντού με τσιμέντο;
Η πρόταση Μάνου να πωληθεί ένα μέρος του Ελληνικού για να απαλλοτριωθούν άλλες εκτάσεις στην Αττική έχει τα εξής μειονεκτήματα:
- Οι απαλλοτριώσεις θα εγκλωβιστούν σε δικαστικές διενέξεις για το ύψος της αποζημίωσης και άλλα θέματα με αποτέλεσμα το όλο εγχείρημα να είναι στο αέρα και τα χρήματα που θα εισπραχθούν να χαθούν στην ελληνική μαύρη τρύπα
-Οι πλατείες που θα γίνουν δεν θα είναι πνεύμονες πρασίνου , αλλά θα καλυφτούν και πάλι με τσιμέντο , πλακάκια κλπ όπως γίνεται σε αυτές τις περιπτώσεις

1 σχόλιο:

  1. ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΤΕΣ!ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΤΟ ΕΙΧΑΝ ΑΦΗΣΕΙ ΣΤΗΝ ΤΥΧΗ ΤΟΥ ΤΟΣΟ ΚΑΙΡΟ.ΚΑΙ ΚΑΛΑ ΤΟ ΒΗΜΑ,ΤΟΥΣ ΞΕΡΟΥΜΕ ΤΙ ΡΟΛΟ ΠΑΙΖΟΥΝ,ΑΛΛΑ Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΠΟΥ ΤΟ ΠΑΙΖΟΥΝ ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ;ΠΟΥΛΗΜΕΝΑ ΤΟΜΑΡΙΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή