Youtube

Youtube
Βρείτε το κανάλι μας στην ψηφιακή πλατφόρμα youtube.

Σάββατο 12 Φεβρουαρίου 2011

Εξοχο κείμενο της Ε.ΑΚΡΙΤΑ για την γλώσσα απο τα ΝΕΑ 12.2.2011


Μια άλι πρότασι για τιν ελινικί γλόσα
Της ΕΛΕΝΑΣ ΑΚΡΙΤΑ
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: 12 Φεβρουαρίου 2011 Ζησαμε να το ακούσουµε κι αυτό! Ο κύπριος γιατρός και ευρωβουλευτής Μάριος Ματσάκης ζήτησε την «απλοποίηση» της ελληνικής γλώσσας µε σχετική εισήγηση που κατέθεσε στον υπουργό Παιδείας της Κύπρου Ανδρέα ∆ηµητρίου. Την ίδια ακριβώς πρόταση ο κύριος Ματσάκης κοινοποίησε σε όλους τους έλληνες ευρωβουλευτές. Και τονίζει ότι πρέπει να συσταθεί µια ολιγοµελής επιτροπή γλωσσολόγων η οποία θα καταθέσει µια πρόταση για τον «εκσυγχρονισµό» και την «απλοποίηση» της ελληνικής γραφής.

Πιο συγκεκριµένα ο κ. Μάριος Ματσάκης προτείνει:

1. Κατάργηση των γραµµάτων «η» και «υ» κι αντικατάσταση από το γράµµα «ι» (π.χ. καθεστικιία τάξι).

2. Κατάργηση του γράµµατος «ω» και αντικατάσταση από το γράµµα «ο» (π.χ.

εγό οργανόνο, εγό πάσχο από κόφοση).

3. Κατάργηση των εξής συνδυασµών γραµµάτων κι αντικατάσταση ως εξής:

«αι» σε «ε», «ει» σε «ι», «οι» σε «ι», «υι» σε «ι», «αυ» σε «αβ», «ευ» σε «εβ» (π.χ. ερετικός, εξέρεσι, εξικίοσι, αβγό, εβαρέσκια).

4. Κατάργηση της χρήσης του «γγ» κι αντικατάσταση από το «γκ» (π.χ. αγκούρι, γάγκρενα).

5. Κατάργηση του τελικού γράµµατος «ς» και αντικατάσταση από το γράµµα «σ» (π.χ. ο κύριοσ).

Ως αποτέλεσµα, η ελληνική γλώσσα θα έχει µόνο 21 γράµµατα (α, β, γ, δ, ε, ζ, θ, ι, κ, λ, µ, ν, ξ, ο, π, ρ, σ, τ, φ, χ, ψ) και ένα µόνο δίψηφο (ου)... Στο λιµάνι του αποχωρισµού θα κουνήσουµε το µαντίλι στα γράµµατα «η», «υ», «ω»!

Ο κ. Ματσάκης υποστηρίζει ότι «η απλοποίηση της ελληνικής γραφής καθίσταται αναγκαία µέσα στα πλαίσια µιας τάσης ενωτικής πορείας των γλωσσών στην Ευρωπαϊκή Ενωση. Επιπλέον, µια τέτοια αλλαγή θα καταστήσει την ελληνική γραφή πιο απλή και πολύ πιο εύχρηστη. Ιδιαίτερα όσον αφορά τη χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή και σε σχέση µε µεγάλο αριθµό ατόµων που έχουν διάφορες µορφές δυσλεξίας».

ερωτημα ΠΡΩΤΟ: Υπάρχει η λέξη «κώλυµα» και η λέξη «κόλληµα». Αν τις γράψουµε και τις δύο «κόλιµα», τι µέλλει γενέσθαι… (ουπς, συγγνώµη, τι µέλι γενέσθε, ίθελα να γράψο!).

ερωτημα ΔΕΎΤΕΡΟ: Αντε, κι εµείς να καταστρέψουµε τη γλώσσα για τα όµορφα µάτια της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Αγγλοι, Γάλλοι, Πορτογάλοι και λοιπές δηµοκρατικές δυνάµεις θα καταστρέψουν κι εκείνοι τις δικές τους; Ή µόνο εµείς θα περάσουµε τα ελληνικά από στεγνό καθάρισµα;

ερωτημα ΤΡΙΤΟ: «Η απλοποίηση θα βοηθήσει τα άτοµα µε δυσλεξία». Πάµε καλά, κύριε ευρωβουλευτά µου; Εχοντας δυσλεκτικό άτοµο στο περιβάλλον µου, σας διαβεβαιώνω ότι αυτό που θα βοηθήσει δεν είναι η καταστροφή της ελληνικής γλώσσας! Αυτό που θα τα βοηθήσει πραγµατικά είναι η σωστή ενηµέρωση των εκπαιδευτικών, οι σοβαροί φορείς διάγνωσης, κατανόησης και στήριξης, η αποδαιµονοποίηση του δυσλεκτικού ατόµου, η κατανόηση – κάποτε – ότι η δυσλεξία δεν είναι παρά µια διαφορετική λειτουργία του εγκεφάλου!

Ολα αυτά βέβαια δεν είναι καινούργια.

Στην «Ιστορία του Γλωσσικού µας Ζητήµατος» του Κορδάτου, αποτυπώνονται οι προτάσεις του Μένου Φιλήντα το 1923:

α) Κατάργηση τ~ων η, υ, ει, οι, υι· ’ αντ ` ις γι’ α ’ υτ ` α τ ` ο ι ε~ ’ ιναι ’ αρκετό. β) Κάτω τ ` ο ω, δ ` ε χρειάζεται· ‘` ενα ο φτάνει. γ) Τ ` ο υ τ~ ων αρχαίων διφθόγγων γράφεται όπως προφέρεται φ ’` η β = αφτός, άβριο, εφτ ` ις κ.λπ. δ) Τ ` ο αι δ ` ε χρειάζεται, τ ` ο ε φτάνει. ε) Τ ` ο ξ κα ` ι τ ` ο ψ σήµερα ε~ ’ ιναι ’` αχρηεχουµε στα, ν ` α τ ` α ’ αντικαταστήσουµε µ ` ε τ ` ο κς κα ` ι πς. στ) Ν ` α λείψουν τ ` α δίψηφα ου, τς, τζ (γι ` α τ ` ο ου ’` εχουµε τ ` ο φθόγγο u). ζ) Ν ` α καταργηθε~ι τ ` ο διπλο γράψιµο το~υ σ (σ κα ` ι ς), ‘` ενα ε~ ’ ιναι ’ αρκετό. Κα ` ι η) ν ` α καταργηθο~ υν τ ` α πνεύµατα κα ` ι ο ‘ ι τόνοι (δασεία, ψιλή, περισπωµένη, ’ οξεία, βαρεία).

Κλείνοντας, ας θυµηθούµε τη ρήση του Χένρι Κίσινγκερ:

«Ο ελληνικός λαός δεν κυβερνιέται εύκολα! Γι’ αυτό πρέπει να τον πλήξουµε βαθιά στις πολιτισµικές του ρίζες. Τότε ίσως συνετιστεί».

σε απλα ελληνικα (δικά µας, όχι του κυρίου Ματσάκη), να εξουδετερώσουµε τον ελληνισµό πλήττοντας τη γλώσσα, τη θρησκεία, την ιστορία και την πνευµατική του κληρονοµιά!

Κι έτσι θα έχουµε µια Ελλάδα «φιλική προς το περιβάλλον». Κε µια ίδι ριµαγµένι ελινικί γλόσα εκσιγχρονισµένι! Σιγχαριτίρια, κίριε εβροβουλεφτά!

1 σχόλιο:

  1. Εμείς την κακοποίηση οι «κουτόφραγκοι» την αποθέωση.

    Δημοσιεύθηκε το 2012,ότι οι ΄Αγγλοι μαθητές θα διδάσκονται την Αρχαία ελληνικη γλώσσα!
    Και το 2.005 είχε απασχολήσει πάλι το Σίτυ του Λονδίνου η Ελληνική γλώσσα ως αρχαιομάθεια και ως περιζήτητο προσόν-απόδειξη συγκροτημένου μυαλού, κατά πως έλεγαν οι ειδικοί της αγοράς.
    Και πιο πριν ακόμη οι μαθητές του μεγάλου σκηνοθέτη Πήτερ Μπρούκ, σπούδαζαν στο Παρισινό θεατρικό του Κέντρο επί τρία χρόνια τα αρχαία ελληνικά κείμενα στην πρωτότυπη ηχητική μορφή και προφορά τους, για ν’ανακαλύψουν βαθύτερο νόημα και περισσότερη σκέψη.
    Σ΄εμάς για την Ελληνική γλώσσα εφαρμόσθηκε η ρήση του Αναστάσιου Βυζάντιου:«Επειδή εις την Ρώμην απηγορεύετο δια νόμου η θανάτωσις κόρης παρθένου εις τας αρένας, οι δήμιοι την εβίαζον πρώτον και κατόπιν εθανάτωναν αυτήν!». Τι να πρωτοσημειώσω εν προκειμένω;
    Την αναφορά του Γιάννη Μ.Καλιόρη στο έργο του « Εξ επαφής» (έκδ. Αρμός, 1996, σελ. 208), όπου γράφει οτι Δημ.Γληνός είχε προτείνει «να αντικαταστήσουμε το ελληνικό αλφάβητο με το λατινικό, γιατί πίστευε πως αυτό «λύνει με μιάς το ορθογραφικό μας πρόβλημα και μας εισάγει μορφικά στην οικογένεια των εβρωπαϊκών λαών;» («Φωνητική γραφή», έκδ. Κάλβος, 1980, σελ. 36-37 και Φιλ. Ηλιού,΄Απαντα Γληνού, έκδ. Θεμέλιο, 1983,σελ.κβ).
    Ή τον Γ.Μπαμπινιώτη, που σε άρθρο του με τίτλο «Απ' τον λογιωτατισμό στη δημοτική» («Βήμα», 2.1.2000, Αφιέρωμα, σελ.6επ.), έγραφε ότι «ο Κων/νος Καραμανλής (σημ. ο… «μεγάλος!») είναι ευτύχημα οτι δεν προχώρησε (όπως αποκάλυψε πριν από μερικούς μήνες το «Βήμα») στη χρήση του Λατινικού αλφαβήτου, γεγονός, που αποτράπηκε απ΄την αντίδραση Κ. Τσάτσου και Ευ. Παπανούτσου»;

    ΑπάντησηΔιαγραφή