Ο Κονδύλης θεωρεί, σε αντίθεση με τις επικρατούσες στην αριστερά αντιλήψεις, ότι την απουσία βιομηχανικής αστικής τάξης,κατά την δημιουργία του νεοελληνικού κράτους θα μπορούσε να υποκαταστήσει ένα ισχυρό κράτος, που όμως θα είχε τα χαρακτηριστικά ισχυρής φωτισμένης δεσποτείας, όπως αυτή που επιχείρησε να δημιουργήσει στο σύντομο διάστημα που κυβέρνησε ο Ι.Καποδίστριας, παρά ένας κοινοβουλευτισμός «που όχι μόνον ήταν όργανο ιμπεριαλιστικής επιρροής, αλλά και αγωγός των παραδοσιακών, ενάντιων προς τον ριζικό εκσυγχρονισμό πατριαρχικών δομών και νοοτροπιών» (Η παρακμή του αστικού πολιτισμού σελ.26).
Ο Π.Κονδύλης στον πρόλογο της "Παρακμής του αστικού πολιτισμού" θεωρεί ότι η δημιουργία ενός πελατειακού, ρουσφετολογικού κράτους ήταν αποτέλεσμα της απουσίας μιας βιομηχανικής "προμηθεϊκής" αστικής τάξης.
Το πόσο αρνητικός διακείμενος ήταν για το σύνολο του πολιτικού κόσμου, ο οποίος εξακολουθούσε και εξακολουθεί να διατηρεί τα αρνητικά χαρακτηριστικά που είχε κατά την δημιουργία του νεοελληνικού κράτους διαφαίνεται και στο παρακάτω απόσπασμα του Π.Κονδύλη από το έργο του "Πλανητική Πολιτική":
"Ότι ο σημερινός ελληνικός «πολιτικός κόσμος», κοινοβουλευτικός και εξωκοινοβουλευτικός, αποτελείται ως επί το πολύ από πρόσωπα ελαφρά έως φαιδρά, δεν αποτελεί καν κοινό μυστικό ˙ αποτελεί πηγή δημόσιας θυμηδίας, συχνά με τη σύμπραξη των ίδιων των διακωμωδούμενων. Οι λίγοι, πού έχουν γνώση και συνείδηση, πού κάτι είχαν και κάτι διατηρούν μέσα στους ρηχούς, καριερίστες ή απλώς ψευτόμαγκες συναδέλφους τους, καταπίνουν κι αυτοί τη γλώσσα τους ή μιλούν με πρόσθετες περιστροφές όταν τα θέματα γίνονται οριακά για την πολιτική τους επιβίωση".
Ο Π.Κονδύλης στον πρόλογο της "Παρακμής του αστικού πολιτισμού" θεωρεί ότι η δημιουργία ενός πελατειακού, ρουσφετολογικού κράτους ήταν αποτέλεσμα της απουσίας μιας βιομηχανικής "προμηθεϊκής" αστικής τάξης.
Το πόσο αρνητικός διακείμενος ήταν για το σύνολο του πολιτικού κόσμου, ο οποίος εξακολουθούσε και εξακολουθεί να διατηρεί τα αρνητικά χαρακτηριστικά που είχε κατά την δημιουργία του νεοελληνικού κράτους διαφαίνεται και στο παρακάτω απόσπασμα του Π.Κονδύλη από το έργο του "Πλανητική Πολιτική":
"Ότι ο σημερινός ελληνικός «πολιτικός κόσμος», κοινοβουλευτικός και εξωκοινοβουλευτικός, αποτελείται ως επί το πολύ από πρόσωπα ελαφρά έως φαιδρά, δεν αποτελεί καν κοινό μυστικό ˙ αποτελεί πηγή δημόσιας θυμηδίας, συχνά με τη σύμπραξη των ίδιων των διακωμωδούμενων. Οι λίγοι, πού έχουν γνώση και συνείδηση, πού κάτι είχαν και κάτι διατηρούν μέσα στους ρηχούς, καριερίστες ή απλώς ψευτόμαγκες συναδέλφους τους, καταπίνουν κι αυτοί τη γλώσσα τους ή μιλούν με πρόσθετες περιστροφές όταν τα θέματα γίνονται οριακά για την πολιτική τους επιβίωση".
Σας επισυνάπτω την συζήτηση με την οποία ολοκληρώθηκε το πρόσφατο συνέδριο στην αρχαία Ολυμπία για τον Π.Κονδύλη ,ανάμεσα σε 4 πολιτικά πρόσωπα. Δεν θα δείτε στον λόγο τους καμία συγκεκριμένη αυτοκριτική για όσα έπραξαν και όσα παρέλειψαν να πράξουν. Δεν θα δείτε να αναγνωρίζουν καμία συγκεκριμένη ευθύνη για την λεηλασία του κράτους, για το όργιο ρουσφετολογίας, για την κατάργηση κάθε είδους αξιοκρατίας, για τους λόγους του δημοσιονομικού εκτροχιασμού, για τις άνομες σχέσεις πολιτικών και επιχειρηματιών, για το νομικό οπλοστάσιο που εξασφαλίζει συνταγματικά την ατιμωρησία τους. Βεβαίως πολλές εκφράσεις όπως του Μ.Μπαλαούρα- που πρόσφατα κατηγορήθηκε για φωτογραφική νομοθετική παρέμβαση ώστε να εξαιρεθεί η μείωση της σύνταξης του- που χαρακτηρίζει τον Π.Κονδύλη ως πολεμικό ανταποκριτή εγγίζει τα όρια του φαιδρού. Δεν θα μας εξηγήσουν γιατί οι περισσότεροι από αυτούς που επικαλούνται τον φιλελευθερισμό τρέφονται από το δημόσιο. Αλλά και η αριστερά του ΣΥΡΙΖΑ που στο στρογγυλό τραπέζι εκπροσωπείται από δύο πρόσωπα έχει όλα τα αρνητικά χαρακτηριστικά που ο Π.Κονδύλης θεωρούσε ότι είχε η "εξημερωμένη αριστερά". Βεβαίως θα ήταν υπερβολή από μέρους μας να απαιτούμε οι πολιτικοί αντί να αοριστολογούν να απαντήσουν στα συγκεκριμένα αποσπάσματα του Π.Κονδύλη.Άλλα όμως ότι οι πολιτικοί μας δεν στερούνται χιούμορ φαίνεται και από το άρθρο του Κ.Τζαβάρα στο σημερινό "ΒΗΜΑ" όπου συγκρίνει τον Π.Κονδύλη με τον Κ.Μητσοτάκη!(ο ίδιος αναφέρει ως όρους του Π.Κονδύλη "πτωχοπροδρομικός συντηρητισμός" και "προοδευτικός πιθηκισμός" ενώ ο Κονδύλης έγραφε "πτωχοπροδρομικός ελληνοκεντρισμός" και "κοσμοπολίτικος πιθηκισμός", παραναγνώσεις που μαρτυρούν μια επιπόλαιη ανάγνωση του έργου του Π.Κονδύλη).
Απολαύστε τους , αν έχετε υπομονή,όλοι τους είναι υπέροχοι! Αν και θα ήταν προτιμότερο γι αυτούς να ακούσουν την παραίνεση του Βιντγκενσταιν : "για όσα δεν μπορεί να μιλά κανείς καλύτερα να σωπαίνει"
Απολαύστε τους , αν έχετε υπομονή,όλοι τους είναι υπέροχοι! Αν και θα ήταν προτιμότερο γι αυτούς να ακούσουν την παραίνεση του Βιντγκενσταιν : "για όσα δεν μπορεί να μιλά κανείς καλύτερα να σωπαίνει"
Εξαίρετη η ανάρτησή σας!! Μπράβο σας!
ΑπάντησηΔιαγραφήσας ευχαριστώ πολύ!
ΑπάντησηΔιαγραφή