Youtube

Youtube
Βρείτε το κανάλι μας στην ψηφιακή πλατφόρμα youtube.

Παρασκευή 20 Ιανουαρίου 2023

Μάρκος Δραγούμης: Σημαντική απώλεια (1934-2023)




Όπως  ανακοίνωσε  την απώλεια  του, στο facebook, ο υιός του Φίλιππος Δραγούμης

Μπορεί να είναι εικόνα 1 άτομο και εσωτερικός χώρος
Πεθανε ο πατερας μου εχθες το βραδυ. Ηταν στο νοσοκομειο απο λιγο πριν τα Χριστουγεννα. Ενας ανθρωπος πολυσχιδης, πολυπλευρος, δημιουργικος, ιδιαιτερος και ιδιορυθμος. Μουσικολογος, βαθυς ερευνητης της μουσικης μας παραδοσης, Βυζαντινης , δημοτικης αλλα και ρεμπετικων, καθηγητης της ιστοριας της μουσικης, συγγραφεας πολλων επιστημονικων βιβλιων αλλα και ποιητης και ανθρωπος πλατειας μορφωσης. Σημερα σπανιζουν τετοιοι ανθρωποι. Απο μικρο παιδι, οι πρωτες εικονες μου απο αυτον ειναι δυο μπομπινες παλαιου μαγνητοφωνου να γυριζουν ή να μου βαζει εναν δισκο του αγαπημενου συνθετη Μπερλιοζ και να μου περιγραφει φανταστικες εικονες που φερνει στον νου η μουσικη ή να παιζει πιανο, με εμενα μονον ακροατη και να μου εξηγει κλιμακες και θεωρια. Αν παιζω μουσικη σημερα, σε αυτον το οφειλω. Τον θυμαμαι με μια γομα και μολυβι να γραφει και να σβηνει νευρικα στο πενταγραμμο δημοτικες μελωδιες που ειχε καταγραψει. Δεν θα ξεχαστει. Ο κοσμος της μουσικης ειναι φτωχοτερος. Φτωχοτερος ειναι και ο κοσμος του πολιτισμου και της τεχνης στη χωρα μας, χωρος που ουτως η αλλως βαλλεται...για μενα ο θανατος του δεν ειναι μονο του πατερα μου αλλα σηματοδοτει την απωλεια ενος κοσμου που δεν υπαρχει πια: της εποχης που οι ανθρωποι ενδιαφερονταν για τη γνωση, ακομη κι αν αυτη δεν ειχε αμεση πρακτικη και οικονομικη σκοπιμοτητα. Η κηδεια του θα γινει στο πρωτο νεκροταφειο στις 11 το πρωι της Δευτερας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου