Από τις Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης κυκλοφόρησε το έργο του Π.Κονδύλη "Η κριτική της Μεταφυσικής στη νεότερη σκέψη" σε μετάφραση του Μ.Παπανικολάου.Ο πρώτος τόμος είχε κυκλοφορήσει αυτοτελώς στην πρώτη έκδοση από την "ΓΝΩΣΗ".Ο δεύτερος τόμος μεταφράζεται για πρώτη φορά στα ελληνικά , από την γερμανική έκδοση και επιγράφεται "Από τον Χέγκελ και τον Νίτσε ως τον Χάιντεγκερ και τον Βιτγκενστάιν".Θα επανέλθουμε αναλυτικότερα.Από τις ίδιες εκδόσεις θα κυκλοφορήσουν τα :"Η γένεση της διαλεκτικής", "Συντηρητισμός" .
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΞαναδιάβασα το 1922 του Γ.Καραμπελιά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕχει μερικές σελίδες αφιερωμένες στον Π.Κ>
Περίεργο, αλλά οι απόψεις του είναι οι ίδιες με τις δικές μου. Τώρα θα μου πεις γιατι δεν τον ανέφερα στην ανάρτησή μου περί Π.Κ.?
Γιατι είχα παντελώς ξεχάσει τι είχε γράψει ο Γ.Κ., αφού τότε που διάβαζα το 1922 δεν ήξερα τον Π.Κ.
Με αφορμή το σχόλιο σου , ξαναδιάβασα το βιβλίο του Γιώργου Καραμπελιά για το 1922.Θεωρώ ότι μπορεί κάποιος να είναι σημαντικός παρότι έχουμε επιμέρους ενστάσεις ή δεν συμφωνούμε σε όλα μαζί του.Αυτό συμβαίνει και με τον Κονδύλη.Στο Επίμετρο στην Θεωρία του Πολέμου και στην Πλανητική Εποχή ισχυρίζεται ότι ο νεοελληνισμός παρακμάζει διότι δεν βάζει στον εαυτό του μια αποστολή , η ύπαρξη της οποίας θα ενεργοποίηση όλες τις δημιουργικές του δυνάμεις.Συνεπώς ο Κονδύλης δεν θεωρεί την εξέλιξή μας μοιραία και αναπότρεπτη. Κάτι τέτοιο είναι λογικό διότι ένα σύνολο δεν μπορεί να αξιολογείται από την συμπεριφορά σε κάποιες δεκαετίες .Έτσι ένας Έλληνας που ζει το 1897, ίσως να θεωρεί και αυτός ότι ο νεοελληνισμός έχει τελειώσει .Όμως θα ακολουθήσει η απελευθερωτική προσπάθεια που θα αντιμετωπίσει με μεγάλη επιτυχία πολυπληθέστερες δυνάμεις όπως ήταν η τότε Βουλγαρία και η τότε οθωμανική Τουρκία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣπύρος Κουτρούλης